Mindenek előtt a legfontosabb, hogy meghatározzuk mi a célunk. Számos dolog vizsgálható egy audit segítségével, jobb kulcsszavakat lehet találni, technikai hibákra lehet rávilágítani stb. Azonban a legfontosabb kérdés, amit kapnak a SEO szakemberek: Hogyan lehet javítani a helyezésemen?
Fontos, hogy a SEO audit nem teljesen erre való. Célja, hogy elemezze a vállalkozás oldalát, megértse azt, ez által kiderüljön, hogy hol kell javítani. Egy SEO szakember számára sem átlátható 1 óra alatt sem mindenféle elemzés nélkül egy több száz aloldallal rendelkező honlap.
Egy SEO auditnak a következő információkat kell tartalmaznia:
Technikai elemzés
On-page elemzés
Off-page elemzés
Versenytárselemzés és kulcsszókutatás
SEO audit kérek
Technikai SEO
Az első dolog, amit itt át kell nézni, hogy az oldal megfelelően indexelve van-e. Mindig ezzel érdemes kezdeni, különben nincs mire építkeznünk. Hogy pontosan mit nézünk a technikai SEO keretében, arról ebben a blog cikkünkben beszéltünk bővebben.
On-Page SEO
A kezdeti technikai elemek után jöhet a szintén óriási falat, on-page SEO. Miután meggyőződtünk, hogy az emberek és a robotok is megfelelően elérhetik oldalunkat meg kell néznünk, hogy az oldal miként használható. Az On-Page audit során elemzett részekről itt olvashatsz bővebben.
Off-Page SEO
Az off-page SEO jelentése, hogy milyen linkek mutatnak weboldalunkra. A Google szemében, ha ránk mutató linkek vannak, az azt jelenti: Megbízható vagy, hiszen mások is megbíznak a tartalmadban. Fontos, hogy linkjeink relevánsak legyenek és olyan oldalról érkezzenek, amelyek nem ártanak weboldalunk minőségének. Fontos, hogy mindenképp egyeztessünk SEO szakemberrel, ha linképítésbe kezdenénk.
Legutóbbi hozzászólások