A weboldal tulajdonosok szeretik az organikus forrásból érkező konverziókat. Miért? Mert nem kellett érte fizetni. Persze ez csak közvetlen igaz, hiszen a jó helyezéseket elérni sok idő és energia. A szomorúság akkor kezdődik, amikor egyik pillanatról a másikra elkezd csökkeni az organikus forgalmunk. Mégis miért?
Az jó organikus forgalmunk nem kőbe vésett dolog. Folyamatosan foglalkozni kell vele, minőségi tartalmat kell gyártanunk és az oldalnak magas ügyfélélményt kell biztosítania. Bármennyire is figyelünk ezekre, sajnos előfordulhat az organikus forgalmunk csökkenése. Ennek egy részére van ráhatásunk, viszont vannak olyan események, amikkel nincs mit tennünk vagy nem olyan mértékben.
Ezeket vizsgáld meg, ha csökkenni kezdett az organikus forgalmad
A csökkenés mögött számos ok húzódhat meg a háttérben. A jelenlegi felsorolás közel sem teljes, ahhoz, hogy ezt biztosan megtudd érdemes SEO szakemberekkel egyeztetni. Viszont kiindulási pontnak tökéletes lehet.
1, Rossz kulcsszavakra optimalizálsz
Hosszú évek óta TOP10-es szereplő vagy oldalaiddal és fél év alatt egyszer csak kezdenek eltűnni a helyezéseid? Ennek egyik oka lehet, hogy pár évvel ezelőtt azok a kulcsszavak, amelyeket használtál még valóban relevánsak voltak és sok keresés volt rájuk, viszont az idő múltával ez változott és már másra, máshogy keresnek az emberek. Kezd az alapoktól. Nézd meg a kulcsszavaidat, csinálj egy kulcsszókutatást és azonnal kiderül itt van-e a bibi.
2, Elvesztett backlinkek
A rád mutató linkek jelentős hatással bírnak még ma is a SEO-ban, e nélkül nincsenek jó helyezések. Lehet, hogy az elmúlt időszakban a backlinkek viszont eltűntek, levették, így már nem adnak SEO erőt számodra. Ez jelentős forgalomcsökkenést okozhat.
3, Hiányzó átirányítások
Amikor egy weboldalt átalakítunk rengeteg hibalehetőség van SEO szempontból. Az egyik ilyen, hogy a struktúrát bár átláthatóbbá tettük, ezt a Google felé nem jeleztük 301-es átirányításokkal, így a hosszú évek alatt összegyűjtött linkerő a semmibe vész.
4, Algoritmus változás
A Google folyamatos változtatja algoritmusát, amely érinthet minket negatívan és pozitívan is. Itt az okokat nagyon nehéz kideríteni és hosszabb idő visszaépíteni a forgalmat. Ezért is érdemes mindig az egyéb csatornákat is kihasználni az oldalra való terelésre, így kevésbé vagyunk kitéve egy ilyennek. Erre lehet például jó a közösségi média csatornák.
- UX problémák
A weboldal átalakításhoz köthető még: ha módosítunk a weboldalunk kinézetén az nem biztos, hogy SEO szempontból is jól fog elsülni. Mit jelent ez? Egy oldal, ha kevésbé használható jól, akkor megnövekedik a bounce rate. A bounce rate növekedése pedig azt feltételezi, hogy az oldal kevésbé jól használható. Így végül az organikus forgalmunk csökkeni fog.
6, A versenytársaid fejlődése
Lehet, hogy Te mindent jól csinálsz, de a versenytársaid még jobban. Lehet, hogy többet fektetettek a linképítésbe vagy bővítettek az oldaluk szövegezésén vagy már a 10. blog cikk került ki 2 hónapon belül. Ezeket a jeleket figyeljük versenytársainknál, mert aki több energiát fektet a SEO-ba, előrébb fog kerülni. Előbb vagy utóbb.
7, Weboldal sebesség
Már évek óta egy fontos elem, hogy a weboldal sebességét optimalizáljuk. Egy lassú weboldalt szinte biztos, hogy hátrébb fog sorolni a Google. Használd a Google Page Speed alkalmazását, hogy megtudd, milyen irányba kellene fejlődnöd.
8, Szerver problémák
Fontos, hogy szerverünk megbízható legyen és folyamatos rendelkezésre állást biztosítson honlapunknak. A sokszor szerver hibára futó oldalakat a Google negatívan értékeli.
Ahogy a cikk elején is említettük számtalan oka lehet az organikus forgalmunk csökkenésének és ez még közel sem az összes. Érdemes szakértőkre bíznod a probléma megoldását, hogy minél gyorsabban orvosolni lehessen.
Legutóbbi hozzászólások