A képek fontos szerepet töltenek be a tartalomfogyasztók életében, s nem meglepő módon többek között ezért a Google organikus rangsorolásában. Nem csoda, hogy mindenki arra törekszik, hogy az optimalizálás a legteljesebb mértékben megvalósuljon. Hogy mit befolyásolhat egyetlen kép? Például a weboldal betöltődésének tempóját, valamint nem elhanyagolható a jelentősége, mint tartalmi elem, amire a legtöbb szörföző konkrétan vadászik, ezen kívül mindennek tetejében még az elemzési szempontok között sem mellékes a jelenléte.
A lassú töltődés látogatóvesztéshez vezet!
Ki az, akinek van ideje arra várni, hogy betöltődjön egy honlap? Nagyjából senki. Pár másodperc eltelte után a legtöbben továbbállnak, mondván akad még konkurencia kerek e vidéken. Éppen ezért az oldalra feltöltött képek tömörítését nem érdemes hanyagul kezelni. Ez a feladat nem tartozik az „ej, ráérünk arra még” típusú kihívások közé. A gyors betöltődés pazar felhasználói élményt jelent, s amúgy ez egy plusz pont, már ami a Google értékelését illeti.
A PPConline tippje a keresőoptimalizálás szemszögéből a jó öreg tömörítés. Nincsen benne semmi eget rengető újdonság, viszont a hatásfoka kiváló! Arra az egyre fokozottan megéri odafigyelni, hogy a tömörítést végző szoftver a minőséget ne faragja le, magyarul a felbontás, amennyire lehet, maradjon magas, így minőségromlás nélkül csökkenhet a fájlméret.
A méret a lényeg?
Igen, és nemcsak a fájlméret, bár ahogy arra utaltunk fentebb, az sem mellékes. Viszont a kép méretezése is mérvadó. Szélesség, magasság. Nem bonyolult a történet, mindig célszerű az esztétikusság, valamint a logika alapelveit követni. Az indokolt, megindokolt, magyarul logikusan megválasztott képméret az, ami az ideális.
És ha már a részleteknél tartunk, az sem mellékes, hogy milyen típusú az alkalmazott fájlformátum. A JPG tökéletes, az esetében a magas képminőség épp úgy borítékolható, mint a konszolidált fájlméret. Ez határozottan ütős kombináció! Ha pedig háttér nélküli képre van szükség, akkor a PMG a befutó formátum. Az animáció más lapra tartozik, ekkor a GIF az a fájlfajta, ami a megfelelő.
A keresztelő a képek világában is fontos!
A kép fájlneve nem mellékes információ. Olyannyira nem, hogy a Google analízisre kifejlesztett robotjai ezt az adatsort használják fel munkájuk során. Vagyis nagyon is jó ötlet a kulcsszavas elnevezés, de nem halmozott, egymásra tornyozott, „kicsi a rakás” kivitelben. Ha pedig egy oldalra több kép is jut, akkor mindenképpen taktikus lépés eltérő fájlnevekre apellálni. A speciális karaktereket épp úgy megéri elfelejteni, mint az ékezeteket, vagy a szóközöket, utóbbiak helyett a kötőjelek abszolút megteszik.
Amúgy a Google képfelismerője extrán intelligens és fejlett, ami azt jelenti a mindennapi webes életben, hogy pár másodperc alatt kiszúrja, hogyha az általa vizslatott kép nem egyedi. Ez még akkor is igaz, ha a fotó amúgy vízjellel, felirattal vagy logóval van ellátva. Vagyis nincs új a nap alatt: a képfeltöltés is akkor nyeri el a Google tetszését, és egyébként nagy valószínűség szerint a látogatókét is, ha egyedi. Ha a tartalom egyedi, azaz nem koppintott.
Legutóbbi hozzászólások