Az On-Page SEO egy nagyon tág és sok mindent magába foglaló terület, amiben nagyon könnyű hibázni. A jelenlegi cikkben végig vesszük, hogy általánosságban mik tartoznak ide és mire érdemes figyelni, milyen irányba érdemes változtatni. Azonban már a cikkünk elején felhívjuk a figyelmet, hogy ezeknek módosítása szakember nélkül sokat is árthat, így mindenképp SEO szakember bevonását javasoljuk a módosításokba! Amennyiben úgy érzed, hogy szakértőkkel szeretnél konzultálni,
vedd fel a kapcsolatot a SEO Magyarország csapatával
Miért érdemes foglalkozni az on-page SEO-val?
Mivel ez egy kiterjedt terület, számos olyan tényezőt foglal magában, amik nélkül nem tudsz minőségi organikus forgalmat generálni. Az on-page SEO eredményei általában később mutatkoznak, azonban tartós eredményt hoznak.
Milyen rangsorolási faktorok tartoznak az on-page SEO-hoz?
Számos különböző on-page SEO faktor létezik, ebből a leggyakoribbak listája:
- Page Title
- Meta leírás
- H class-ok
- Alt tagek
- Kulcsszavak
- Tartalom
- Belső linkelés
- Képek
- URL
Hogyan optimalizáljuk ezeket az elemeket?
Ez az a rész, amit nagyon nehéz általánosságban elmondani, fontos, hogy mindig egyedileg kell egy oldalon keresőptimalizálást végezni. Azonban általánosságban igyekszünk elmondani mi mit jelent.
URL
Az URL a link, amin a tartalmad elérhető. Az URL-be érdemes mindig a legfontosabb kulcsszót beírni. Például, ha fogszabályozással foglalkozunk, akkor a link tartalmazza a „fogszabalyozas” kulcsszót.
Page Title
A Page Title a Google keresések során megjelenő címsor. Ez az egyik legfontosabb SEO tényező. Minden esetben megfelelő kulcsszóval, megfelelő hosszúságban kerüljön meghatározásra.
Meta Desciprtion
A meta leírás bár hivatalosan nem bír SEO tényezővel, mégis az átkattintási arányra jelentősen hatással van, illetve az adott kulcsszót vastaggal kijelöli, így feltűnő.
H-classok
A H-classok ma már minimális SEO faktorral bírnak, viszont az ügyfélélményre jelentős hatással vannak. A H-classok segítik az olvashatóságot, amellyel vezetni tudjuk az olvasók tekintetét, jelezni, hogy egy új témakörhöz érkezett. Általánosságban elfogadott, hogy a legfontosabb információ (például a cikk címe) legyen H1, maximum 2-3 darab H2-vel rendelkezzen az oldal, az összes többi H-class (H3-tól H6-ig) az olvashatóságot segítse elő.
Alt tag-ek
Az Alt-tag-ek jelennek meg a kép leírásaként. Erre azért van szükség, mert a Google (még) nem érti a képen látható tartalmat. Így el kell neki mondanunk, hogy mi látható a képen. Ezt pedig ügyesen 1 kulcsszóval elrejtve kell megtennünk.
Kulcsszavak
A kulcsszavak széles elhelyezésének segítségével tudunk organikus forgalmat generálni. Fontos, hogy mielőtt egy cikket / oldalt elkezdünk megírni egy kulcsszókutatás előzze meg, hogy végül SEO szempontból is értékes tartalmat kapjunk.
Tartalom
2021-ben és várhatóan a következő években is a tartalom minden. A legfontosabb, hogy oldalunkat (akár webshop akár bemutatkozó weboldalról beszélünk) releváns és érdekes tartalommal töltsük fel, mert csak ebben az esetben lesz a Google szemében is értékes az oldalunk.
Belső linkek
A belső linkek azt jelentik, hogy egy-egy oldalon egy másik oldalra mutató linket használunk. Például ebben a blog cikkben most ezt a szót horgonylinkkel a megfelelő aloldalra vezetem: SEO
Ezzel tudom a Google felé jelezni, hogy ez az aloldal fontos és érdemes az oldal értékelése során előre helyezni.
Képek
Minden tartalmunkba legalább 1 képet helyezzünk el. Fontos, hogy ez megfelelő nevet és alt tag-et kapjon, így jelentős SEO faktort hozva az oldal számára.
Hogyan tudhatom meg, hogy az on-page elemek rendben vannak-e az oldalamon?
Számos ingyenes szoftver létezik erre, ami (részben) megmutatja a hiányosságokat. Azonban félreértelmezés esetén többet árthatunk, mint használunk. Feltétlen érdemes szakemberekre hagyni az ellenőrzést.
Ha segítségre van szükséged vedd fel a kapcsolatot a SEO Magyarország csapatával!
Legutóbbi hozzászólások