Az on-page SEO számos fontos elemet tartalmaz, amelyek nélkül nem tudunk organikus forgalom növekedést elérni. Mik tartoznak ide és milyen elveken érdemes őket módosítani? Megpróbáltuk összefoglalni!

 Az On-Page SEO egy nagyon tág és sok mindent magába foglaló terület, amiben nagyon könnyű hibázni. A jelenlegi cikkben végig vesszük, hogy általánosságban mik tartoznak ide és mire érdemes figyelni, milyen irányba érdemes változtatni. Azonban már a cikkünk elején felhívjuk a figyelmet, hogy ezeknek módosítása szakember nélkül sokat is árthat, így mindenképp SEO szakember bevonását javasoljuk a módosításokba! Amennyiben úgy érzed, hogy szakértőkkel szeretnél konzultálni,

vedd fel a kapcsolatot a SEO Magyarország csapatával

 

Miért érdemes foglalkozni az on-page SEO-val?


Mivel ez egy kiterjedt terület, számos olyan tényezőt foglal magában, amik nélkül nem tudsz minőségi organikus forgalmat generálni. Az on-page SEO eredményei általában később mutatkoznak, azonban tartós eredményt hoznak.

Milyen rangsorolási faktorok tartoznak az on-page SEO-hoz?

Számos különböző on-page SEO faktor létezik, ebből a leggyakoribbak listája:

  • Page Title
  • Meta leírás
  • H class-ok
  • Alt tagek
  • Kulcsszavak
  • Tartalom
  • Belső linkelés
  • Képek
  • URL

 

Hogyan optimalizáljuk ezeket az elemeket?

Ez az a rész, amit nagyon nehéz általánosságban elmondani, fontos, hogy mindig egyedileg kell egy oldalon keresőptimalizálást végezni. Azonban általánosságban igyekszünk elmondani mi mit jelent.

URL

Az URL a link, amin a tartalmad elérhető. Az URL-be érdemes mindig a legfontosabb kulcsszót beírni. Például, ha fogszabályozással foglalkozunk, akkor a link tartalmazza a „fogszabalyozas” kulcsszót.

Page Title

A Page Title a Google keresések során megjelenő címsor. Ez az egyik legfontosabb SEO tényező. Minden esetben megfelelő kulcsszóval, megfelelő hosszúságban kerüljön meghatározásra.

Így néz ki a page title

Meta Desciprtion

A meta leírás bár hivatalosan nem bír SEO tényezővel, mégis az átkattintási arányra jelentősen hatással van, illetve az adott kulcsszót vastaggal kijelöli, így feltűnő.

így néz ki a meta leírás

H-classok

A H-classok ma már minimális SEO faktorral bírnak, viszont az ügyfélélményre jelentős hatással vannak. A H-classok segítik az olvashatóságot, amellyel vezetni tudjuk az olvasók tekintetét, jelezni, hogy egy új témakörhöz érkezett. Általánosságban elfogadott, hogy a legfontosabb információ (például a cikk címe) legyen H1, maximum 2-3 darab H2-vel rendelkezzen az oldal, az összes többi H-class (H3-tól H6-ig) az olvashatóságot segítse elő.

Alt tag-ek

Az Alt-tag-ek jelennek meg a kép leírásaként. Erre azért van szükség, mert a Google (még) nem érti a képen látható tartalmat. Így el kell neki mondanunk, hogy mi látható a képen. Ezt pedig ügyesen 1 kulcsszóval elrejtve kell megtennünk.

Kulcsszavak

A kulcsszavak széles elhelyezésének segítségével tudunk organikus forgalmat generálni. Fontos, hogy mielőtt egy cikket / oldalt elkezdünk megírni egy kulcsszókutatás előzze meg, hogy végül SEO szempontból is értékes tartalmat kapjunk.

Tartalom

2021-ben és várhatóan a következő években is a tartalom minden. A legfontosabb, hogy oldalunkat (akár webshop akár bemutatkozó weboldalról beszélünk) releváns és érdekes tartalommal töltsük fel, mert csak ebben az esetben lesz a Google szemében is értékes az oldalunk.

Belső linkek

A belső linkek azt jelentik, hogy egy-egy oldalon egy másik oldalra mutató linket használunk. Például ebben a blog cikkben most ezt a szót horgonylinkkel a megfelelő aloldalra vezetem: SEO
Ezzel tudom a Google felé jelezni, hogy ez az aloldal fontos és érdemes az oldal értékelése során előre helyezni.

Képek

Minden tartalmunkba legalább 1 képet helyezzünk el. Fontos, hogy ez megfelelő nevet és alt tag-et kapjon, így jelentős SEO faktort hozva az oldal számára.

 

Hogyan tudhatom meg, hogy az on-page elemek rendben vannak-e az oldalamon?

Számos ingyenes szoftver létezik erre, ami (részben) megmutatja a hiányosságokat. Azonban félreértelmezés esetén többet árthatunk, mint használunk. Feltétlen érdemes szakemberekre hagyni az ellenőrzést.

Ha segítségre van szükséged vedd fel a kapcsolatot a SEO Magyarország csapatával!

Kapcsolatfelvételi űrlap

Kapcsolatfelvétel

Melyik szolgáltatás érdekel?

Adatvédelmi nyilatkozat

3 + 2 =