Te is gondolkoztál már azon, hogy miért gond, ha 1-1 helyesírási hiba becsúszik egy szövegezésbe? Szigorúan nyelvtani környezetet nézve, természetesen mindenképp gond, de vajon konverzióromlást is okoz?

A helyesírási hibák mindig nagy kérdés volt, hogy mekkora gond marketing szempontból. Sokaknak a „nyelvtan nácik” jutnak ilyenkor eszükbe, akik az utolsó vessző hibát is megtalálják. Vajon ők a te célcsoportod? Nem kell ezzel ilyen szintig foglalkozni? Megpróbáltuk összeszedni az érveket.

 

Ezért fontos, hogy ne legyenek helyesírási hibáid egy szövegben

Beszélhetünk akár egy landing oldalról, sales oldalról vagy egy blog cikkről. A helyesírási hibák rontják a felhasználói élményt és elindítják a kételyt az olvasóban, hogy egy releváns szöveget olvas-e, amelynek tartalmában megbízhat. Tehát a kárt nem közvetlen a helyesírási hiba okozza, hanem az olvasóban elindult negatív folyamatok.

 

Akkor most már egy vessző hiba miatt vége a jó konverziós számaimnak?

Mi úgy gondoljuk, hogy nem. Számos felmérés mutatta, hogy az online olvasók a szövegek nagy részén csak „átszalad”, így kisebb a valószínűsége, hogy egy vessző hibát észrevesz. Persze kérdés, hogy ez a személy lesz-e számodra konverzió, aki nem olvassa el részletesen az adott cikket. Ez jelentősen függ attól, hogy milyen szektorban mozogsz.
Viszont egy CTA gombon lévő elírás vagy egy kiemelt boxban felcserélt betű biztos, hogy több embernek szúr szemet.

 

Összefoglalás

A cél mindig az legyen, hogy helyesírási hiba nélkül szülessenek meg cikkeink, oldalaink. Viszont, ha marketing szempontok alapján közelítünk egy kiemelt részben lévő elírás sokkal nagyobb hiba, mint egy bárhol a szövegben lévő vesszőhiány.

 

Amennyiben helyesírási hiba mentes szövegre van szükséges bízd rá magad a SEO Magyarország csapatára